Fokus på mænds helbred ved at lade overskægget gro i november

EVERYONE MOVEMBER
L’oréal Paris, Men Expert

De fleste kender Movember. Mænd verdenen over lader skægget stå i november måned for at sætte fokus på mænds sundhed – især truslen ved prostata- og testikelkræft.

Indtil nu har det været forbeholdt mennesker med evnen til at gro skæg at deltage i Movember. 
Men mænds helbred berør mange andre – ikke mindst kvinder og børn. Så hvorfor skal det kun være mænd, der kan støtte op om mænds sundhed?

Ved hjælp af tagging-funktionen på Instagram, gav L’Oréal alle mulighed for at deltage i Movember og på den måde støtte op om mænds sundhed. Med 3 enkle trin og #everyonemovember kunne kvinder, børn og andre skægløse tagge et overskæg og være med til at skabe fokus.

Kampagnen gav 4 mio. impressions, hvoraf 2/3 var organiske. 22.000 interaktioner. CPI under 1/3 af benchmark.

  • 4 mio Impressions & 68% organic

  • 22.000 Interactions

  • 33% lower cost per impression than benchmark