Kildevæld & Bonaqua redesign

Som en del af arbejdet med at revitalisere de to Coca Cola ejede brands Kildevæld og Bonaqua, har vi udviklet ny fælles visuel identitet og emballagedesign for hele produktporteføljen i Danmark, Sverige og Finland.

kildevæld_bonaqua_mineralvand

Udfordringen

Hvordan skaber man et meningsfuldt og emotionelt engagerende vand brand i en generisk og funktionelt drevet kategori?

I 2017 startede vi sammen med Coca Cola Company arbejdet med at repositionere og revitalisere det velkendte Kildevæld brand i Danmark og i samme omgang Bon Aqua brandet i Sverige og Finland. For de to mærker havde samme udgangspunkt og udfordring: Kendt af alle men ikke for noget særligt. Etablerede, men ikke længere de mest interessante i et marked drevet af innovationer på smag og funktion.

Så vi satte os for at give Kildevæld og Bonaqua et stærkt synspunkt og en personlighed, som Nordiske forbrugere kan identificere sig med. Med det ultimative mål at gøre Kildevæld og Bonaqua til brands, man gerne vil ses med, fordi de er med til at fortælle historien om, hvem man selv er.

Indsigten

Alle ved, at det er sundt at drikke vand. Men de senere år er vi blevet mere og mere bevidste om, sundhed ikke bare handler om sund mad og en stærk krop. Der er kommet fokus på, at et mere holistisk og balanceret syn på sundhed er vejen frem i en hverdag med mere og mere pres. Pres for at præstere. Pres for at fremstå perfekt. Pres for at lykkes og realisere sig selv som menneske.

Og faktisk viser undersøgelser, at en positiv indstilling – til livet, til sig selv, sit udseende, sin egen formåen og præstation og til andre mennesker – anses for den vigtigste faktor i en sund livsstil.

Derfor valgte vi at lade Kildevæld og Bonaqua’s nye brand identitet tage afsæt i følgende indsigt og overbevisning:

”Positivity is positively the most potent and contageous source of vitality – besides staying hydrated, naturally”

Ideen

The Wave of Positivity

Så hvad nu hvis, vi lader Kildevæld og Bonaqua starte en bølge af positivitet?

Fra flaskens design.

Og vandet, der hydrerer og giver mentalt overskud.
Over nye smage og ingredienser, der løfter humøret og styrker krop og sjæl.

Til måden vi kommunikerer og handler på.

Alt sammen for at støtte og inspirere folk i Norden til at vælge et positivt perspektiv og lade det sprede sig til andre. Fordi det styrker vores mentale sundhed og gør os mere vitale.

kildevæld_kv_citronhyldeblomst-bottle
DEFINES THE CATEGORY
WATERY, FRESH
ENSURES THE TASTE NAVIGATION
RECOGNISABLE FRUIT
EXPRESSES THE BRAND PERSONALITY
MODERN, POSITIVE & VIBRANT

Rammen

Vi definerede brandet og dets personlighed, oversatte den til en ramme for designudviklingen og skabte et helt nyt udtryk for Kildevæld og Bonaqua.

Fra signatur til fokuspunkt

De to logoer blev opdaterede. Moderne, enkelt, balanceret.Sikrer et tydeligt og roligt fokuspunkt og tydelig branding.

Citat from client here

Vores netværk

McCann København er en del af McCann Worldwide, der er forenet på tværs af mere end 100 lande af en fælles mission: At hjælpe brands til at spille en meningsfuld rolle i menneskers liv.

Kontakt

Websitet bruger cookies. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.  Læs mere