Repositionering af Kildevæld – Nordens mest vitaliserende vand

REPOSITIONERING
Kildevæld

Efterspørgslen på sundere drikkevarer er stigende i Norden, og markedet for vand på flaske er præget af intens konkurrence på nye funktionaliteter, som skal gøre vandet sundere og smagsvarianter, som skal gøre det sjovere.

Men Coca Cola’s veletablerede og kendte mærker, Kildevæld i Danmark og Bonaqua i Sverige og Finland, er sakket bagud i kampen og opleves nu som de mest generiske i en generisk kategori med lav brandloyalitet.

Da hverken Kildevæld eller Bonaqua havde et reelt USP, som kunne differentiere og fremtidssikre dem, måtte vi skabe en ny brand- og kommunikationsplatform for de to brands baseret på en tydelig og meningsfuld holdning og personlighed i markedet.

Vi vil så gerne fremstå sunde. Og alle ved, at vand er sundt. Men den isolerede jagt på fysisk sundhed har en tendens til at blive en del af en umulig jagt på perfektion, som faktisk truer vores sundhed.

Vi besluttede at lade Kildevæld og Bonaqua indtage positionen som Nordens mest vitaliserende vand. 
Den vand, der styrker ikke bare den fysiske sundhed men også den mentale, ved at inspirere til et mere positivt mindset. For at skabe et nyt og anderledes afsæt for repositioneringen, er kommunikationen baseret på løftet om, at Kildevæld og Bonaqua er tilsat en smule positivitet.

På sociale medier introducerede vi Kildevæld/Bonaqua-medarbejderen Adam, som ved et tilfælde opdager, at der forskes i, hvordan vand kan lagre og respondere på følelser. Vi følger i tre webisodes hans kamp for at tilføre vandet lidt positivitet. Fra de første spæde idéer og eksperimenter til hans forfremmelse til Chief Positivity Officer hos Kildevæld/Bonaqua. Derefter fulgte den brede mediekampagne, som introducerer Kildevæld/Bonaqua – tilsat en smule positivitet.

Det viste sig, at vand ikke bare er vand. Hele 34% af målgruppen valgte nemlig at se videoerne uden afbrydelse.

Vores netværk

McCann København er en del af McCann Worldgroup, der er forenet på tværs af mere end 100 lande af en fælles mission: At hjælpe brands til at spille en meningsfuld rolle i menneskers liv.

Kontakt