Hvordan mobilt gameplay øgede frekvensen af Mastercard

SCAN, SPIN & WIN
Mastercard

Det danske marked for betalingskort er klart domineret af Visa/Dankort. Mastercard meldte sig derfor på banen på det danske marked med en usædvanlig kampagne, hvor danskerne kunne spille med om over 49.000 præmier. Bare ved at scanne deres Mastercard kvittering.

Scan, Spin & Win – Priceless Specials. Et stærkt gamification-element med udgangspunkt i den eksisterende app.

Når (for)brugerne scannede sin MasterCard-kvittering fra dagens indkøb i supermarkedet, sportsbutikken eller restauranten, fik brugerne mulighed for at spinne lykkehjulet. Og så var det jo bare om at krydse fingre for at vinde en af de mange “instant win” præmier eller Golden Tickets.

Kampagnen blev lanceret i samarbejde med Danske Bank, Sydbank, Handelsbanken, 70 mindre banker samt EuroCard. Med præmier lige fra vouchers til 7-Eleven, gavekort til Baresso og film på Blockbuster.dk, til hovedpræmier som Star Tours rejsegavekort på 40.000 kr., et årsforbrug af film på Blockbuster.dk og et gavekort til Zalando på 10.000 kr.

Overordnet var målet at få rykket Mastercard længere frem i danskernes pengepunge, men også at bygge videre på app’en, så der eksempelvis kunne sendes push-beskeder til dem, der betaler med Mastercard.

Vores netværk

McCann København er en del af McCann Worldgroup, der er forenet på tværs af mere end 100 lande af en fælles mission: At hjælpe brands til at spille en meningsfuld rolle i menneskers liv.

Kontakt