TRUE MATCH
L’Oréal Paris
For at skabe dynamik og ny vækst i et ellers rigidt og stagnerende Nordisk foundation-marked, revitaliserede vi i 2017 sammen med L’Oréal Paris True Match foundation-porteføljen med den første Nordisk producerede kampagne nogensinde.
Vi brød med kategoriens polerede konventioner, og byggede i stedet kampagnen på indsigten om at den nordiske forbruger hylder principielt et naturligt, ærligt og differentieret skønhedsideal, hvor ‘less is more’. Men jagten på entydig perfektion er med til at true den mentale sundhed i Norden.
L’Oréal Paris er ”beauty for all”, så vi besluttede os for at udfordre idéen om, at foundation skal dække din hud, så du kan se helt perfekt ud. I stedet positionerede vi True Match som den foundation, der tilpasser sig din sande unikke skønhed og hylder de perfekte ”uperfektheder”, der fortæller din historie og gør dig til dig.
Baseret på et cast af nordiske kvinder og mænd, som alle repræsenterede unik og ukonventionel skønhed på hver sin måde, skabte vi et integreret kampagneunivers af personlige emotionelle fortællinger om uperfektheder og supplerede dem med mere informativt indhold, som skulle uddanne og hjælpe forbrugere med at finde deres egen True Match.
Vi skabte indhold som blev set: VTR: 24%. Engagement rates 5 x benchmark. Og vigtigst af alt: Dramatiske salgsløft i flade eller faldende markeder (ex. 65% i Sverige og hele 82% i Danmark).